Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 26.11.2024, 21:26

КАФЕДРА ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Історія кафедри

Історія кафедри

 

Історія кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету розпочалася як історія кафедри педагогіки і методики початкової освіти, створеної 15 жовтня 1960 року у складі факультету підготовки вчителів початкових класів. У витоків становлення кафедри стояли відомі вчені, досвідчені фахівці у галузі організації початкової освіти: ст.викладач А.Ф.Мошинський, доктор педагогічних наук, професор А.Б.Щербо, кандидат філологічних наук, доцент В.В.Богачук, професор ВДПУ В.Я.Волошина.

Першорядного значення для становлення і науково-методичного зростання кафедри набуло відповідальне й грамотне керівництво нею. У різні роки кафедру очолювали провідні спеціалісти університету з великим стажем науково-педагогічної роботи.

Засновником кафедри педагогіки і методики початкової освіти став кандидат педагогічних наук, доцент Л.П.Любивець (1960-1970); відроджував кафедру в період поновлення факультету підготовки вчителів початкових класів кандидат філологічних наук, професор університетуІ.І.Дацюк (1976-1985), потужне кадрове зростання кафедри розпочалося під керівництвом кандидата психологічних наук, доцента А.Н.Цимбалюк(1985-1994). Ці фахівці зробили найбільший внесок у розвиток кафедри, оскільки керівна діяльність кожного тривала в середньому 10 років. Велику роль у розбудові кафедри відіграла більш ніж двадцятирічна керівна діяльність на посаді декана факультету підготовки вчителів початкових класів кандидата педагогічних наук, професора університетуВолошиної В.Я.

Ретроспективний аналіз засвідчує, що найбільш потужний процес кадрового зростання кафедри відбувся протягом 1986–2009 років. Саме в цей період закінчили цільову аспірантуру і захистили кандидатські дисертації Р.В.Загоруй, Г.Г.Кіт., І.М.Лапшина, Н.І.Лазаренко, Л.В.Любчак, Т.М.Кривошея, І.І.Козак, О.В.Грушко, О.П.Грошовенко, Н.О.Пахальчук, Л.А.Присяжнюк. Закінчила цільову докторантуру і захистила докторську дисертацію Г.С.Тарасенко.

З 1996 року кафедру очолює доктор педагогічних наук, професор Тарасенко Г.С.

З 1997 року кафедрою розпочато підготовку магістрів початкової освіти. З 2010 року розпочато підготовку фахівців з дошкільної освіти. У 2011 році кафедра отримала нову назву – кафедра дошкільної та початкової освіти.

У 2012 р. в результаті реорганізації структури університету до складу кафедри дошкільної та початкової освіти увійшла кафедра основ фундаментальних дисциплін.

кафедра дошкільної та початкової освіти

Кадрове та організаційно-методичне забезпечення навчального процесу

доктор педагогічних наук, професор Тарасенко Г.С.
доктор педагогічних наук,
професор Тарасенко Г.С.

Кадрове забезпечення навчального процесу щороку поліпшується. На кафедрі працює 19 викладачів. Серед них: доктор педагогічних наук, професор Г.С. Тарасенко; кандидат філологічних наук, професор ВДПУ В.М. Литовченко; доценти Н.І. Лазаренко, Г.Г. Кіт, Р.В. Загоруй, І.М. Лапшина, Л.В. Любчак, Т.М. Кривошея, І.І. Козак, О.В. Більська, О.А. Голюк, Т.А. Потапова, П.В. Сарафинюк, Н.О. Комарівська, О.П. Грошовенко, Л.А. Присяжнюк; кандидати педагогічних наук В.І. Імбер, Н.О. Пахальчук, О.В. Колосова; старший лаборант Л.І. Грицай. Тривалий час на засадах сумісництва з кафедрою співпрацювали доктори педагогічних наук, професори Лещенко М.П., Пуховська Л.П., Пустовіт Г.П., Штифурак В.Є., канд. наук, професор Козлова К.П.

Всі викладачі кафедри є кваліфікованими фахівцями в галузі вищої освіти, мають шкільний педагогічний стаж не менше двох років (переважна більшість викладачів працювала у початковій школі).

Частка штатних викладачів з науковим ступенем нині складає 100% (у 1996 році було 32%). За останнє десятиліття наукове звання доцента присвоєно Любчак Л.В., Кривошеї Т.М., Козак І.І., Грушко О.В., Комарівській Н.О., Сарафинюку П.В..

Сьогодні кафедра ДПО забезпечує викладання 65 фахових дисциплін для студентів спеціальності «Початкове навчання» (бакалаврів, спеціалістів та магістрів), ряд спецкурсів та спецсемінарів. Усі дисципліни традиційно поділені на декілька блоків. Чільне місце посідають предмети загальнопедагогічного спрямування (голова методичної комісії – доц. Кіт Г.Г.). Чималим є блок методик викладання окремих предметів у початковій школі (голова методичної комісії – доц. Грошовенко О.П.). Додався блок дисциплін з дошкільної педагогіки (голова методичної комісії – доц.Козак І.І.)

На кафедрі зосереджено керівництво більшістю видів педагогічної практики (координатор – доц. Грушко О.В.), декількома видами курсових робіт (координатор – доц. Загоруй Р.В.), а також підготовка магістрів (координатор – доц. Кривошея Т.М.).

При кафедрі функціонують аспірантура та докторантура зі спеціальностей 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти; 13.00.07 – теорія і методика виховання.

Інформаційно-методичне забезпечення

Інформаційно-методичне забезпечення навчального процесу є постійною турботою кафедри. Всі дисципліни забезпечені програмами – навчальними і робочими. До кожної дисципліни розроблений навчально-методичний комплекс. Пріоритетна увага віддана методичному забезпеченню навчання магістрантів, а також організації самостійної роботи студентів з дисциплін кафедри.

Викладачі кафедри щорічно розробляють або оновлюють у середньому до 20 навчальних та робочих программ (частина з них отримала гриф МОН України), наприклад:

  • Державний екзамен з педагогіки національної школи: для студ. стаціонару та заочної форми навчання (5-річної) / За ред. Тарасенко Г.С., Кіт Г.Г.– Вінниця, 2005.– 4 д.а. (з грифом МОН України).
  • Державний екзамен з педагогіки з окремими методиками: для студентів стаціонару та заочної форми навчання на базі п/у / За ред. Тарасенко Г.С., Кіт Г.Г. – Вінниця, 2005.– 4 д.а. (з грифом МОН України).
  • Педагогічна практика: для студентів педагогічних закладів освіти із спеціальності “Початкове навчання” освітньо-кваліфікаційних рівнів “бакалавр” –“спеціаліст”– “магістр” / Уклад. Кіт Г.Г. – Вінниця: ВДПУ, 2006. – 5 д.а. (з грифом МОН України) та ін.

У зоні особливої уваги кафедри – перехід на кредитно-модульну систему викладання (координатор – доц. Любчак Л.В.). В останні роки активізувалась розробка навчальних програм за КМСН, наприклад:

  • Теорія виховання: Навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання» / Укладачі: Г.С.Тарасенко, О.А.Голюк, Т.М.Кривошея. – Вінниця: ВДПУ, 2008.–122 с.
  • Методика виховної роботи: Навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання» / Укладачі: Г.С.Тарасенко, О.А.Голюк, Т.М.Кривошея. – Вінниця: ВДПУ,2009.–134 с..
  • Інноваційні технології навчання і виховання: навчальна програма для студентів денної та заочної форм навчання ОКР «магістр» спеціальності «Початкове навчання» / Укладачі: Г.С.Тарасенко, О.А.Голюк, – Вінниця: ВДПУ, 2010. – 108 с.
  • Педагогічні технології у початковій школі: Навчальна програма для студентів спеціальності “Початкове навчання” / Укладач О.В.Грушко. – Вінниця: ВДПУ, 2009. – 25 с.
  • Історія педагогіки: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання»/ Укладач Т.М.Кривошея. – Вінниця: ВДПУ, 2010.– 62 с.
  • Дидактика: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання»/ Укладач Г.Г.Кіт Вінниця: ВДПУ, 2010.– 36 с.
  • Основи наукових досліджень: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання»/ Укладач Г.Г.Кіт Вінниця: ВДПУ, 2010. – Вінниця: ВДПУ, 2010. – 24 с.
  • Методика викладання педагогіки: навчальна програма для студентів денної та заочної форм навчання ОКР «магістр» спеціальності «Початкове навчання» / Укладач Г.Г.Кіт. – Вінниця: ВДПУ, 2010. – 38 с.
  • Педагогіка сімейного виховання: навчальна програма для студентів спеціальності “Початкове навчання” / Укладач Л.В.Любчак. – Вінниця: ВДПУ, 2009. – 36 с.
  • Теорія і методика розумового розвитку дітей: навчальна програма курсу для студентів денної форми навчання спеціальності „Початкове навчання”/ Укладач Т.М.Кривошея. – Вінниця: ВДПУ, 2009. – 56 с.
  • Основи соціальної роботи: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання», спеціалізації «Соціальна педагогіка» / Укладач О.А.Голюк. – Вінниця: ВДПУ, 2010. – 92 с.
  • Технології роботи соціального педагога: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання», спеціалізації «Соціальна педагогіка» / Укладач О.А.Голюк. – Вінниця: ВДПУ, 2010. – 167 с.
  • Вступ до спеціальності «Соціальний педагог»: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності «Початкове навчання», спеціалізації «Соціальна педагогіка» / Укладач О.П.Демченко. – Вінниця: ВДПУ, 2008. – 25 с.
  • Методика вивчення валеології: навчальна програма для студентів денної форми навчання спеціальності “Початкове навчання” / Укладач О.П. Грошовенко.– Вінниця: ВДПУ, 2010. – 51 с.
  • “Людина і світ” з методикою викладання: навчальна програма курсу для студентів денної форми спеціальності “Початкове навчання” / Укладач О.П. Грошовенко. – Вінниця : ВДПУ, 2010. – 34 с. та ін.
  • Комарівська Н.О. Дитяча література з основами літературознавства: Навчальна програма курсу для спеціальності “Початкова освіта”. – Вінниця, 2009. – 11 с.
  • Імбер В.І. Навчальна програма курсу «Теорія ймовірності» для студентів 3-го курсу спеціальності «Психологія» / Укладач Імбер В.І. – Вінниця: ВДПУ, 2011. – 9 с. та ін.
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Olga Bilska © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz